zaterdag 5 november 2011

De winter komt, tijd voor een boek : Kochen mit der Sonne (Duits)

November, november ...  De winter komt eraan.  
Wat zei ik daar ? Winter ? Gisteren 21 graad. Komt er nog wel een winter ?

In elk geval worden de dagen korter en dat wijst erop, dat er meer tijd vrij komt voor het lezen van een boek.  En tijd om je zelfbouw-zonnekoker te knutselen. Toch ?


Een van de betere boeken over koken met de zon is verschenen in Duitsland :




Een behoorlijke portie theorie en praktijk, een mooi overzicht met wat er op de markt is, en voor wie het interesseert een KOMPLEET plan met boodschappenlijst voor de bouw van een kwalitatief ZEER goede zonneoven.


Echt goede boeken over koken met de zon zijn eerder zeldzaam, misschien schrijf ik er zélf nog wel eens een in  het Nederlands.  Heel veel boeken zijn jammer genoeg ook enkel gericht op de praktijk in Afrika, Californië, Mexico, enz.  En dus gebruiken ze niet de toestellen, die we hier nodig hebben.

Dit boek is hierop een uitzondering, evenals "Du Soleil dans mon Assiette".  

"Kochen mit der Sonne" kun je bestellen door op onderstaande link te klikken.



Wegens de goedkope levering en de goede beschikbaarheid koop ik mijn boeken meestal Amazon DE in Duitsland (ook de Engelse en zelfs Franse).  Soms haal ik ze bij Amazon UK.

Zoals gezegd, kom je bij dit thema niet erg ver zonder "vreemde" talen.  Gelukkig is de zon er voor iedereen ...




1 opmerking:

  1. Hallo beste Jan
    Ultieme tip voor bestellen van boeken komt van een kennis van me:
    http://www.bookdepository.co.uk/search?searchTerm=kochen+mit+der+sonne&search=search
    Hier is de prijs 12 euro en 5 cent en er zijn geen verzendkosten. Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.

    BeantwoordenVerwijderen