woensdag 17 augustus 2011

Analyse van een weerbericht voor de zonnekok

Eindelijk weer een heerlijk zonnetje.  Vandaag voor het eerst dit jaar : brownies !



Het experiment lukte maar half : een ferme opeenvolging van wolken heeft het bakproces net op het slechtste moment stilgelegd.  Pech, alhoewel de brownies best lekker waren - écht volwassen zagen ze er niet uit.

Bakken van brood, cakes, brownies, muffins, stokbrood of wat ook : je moet zeker zijn van ononderbroken zon.  En hoe weet je dat met zekerheid ?  Je meteodienst van vertrouwen ...


En zo zie je hier dat er vandaag slechts 7 uren zon voorspeld waren, en ik had er dus beter moeten op letten.  OK, het is mogelijk dat alle bewolking enkel 's avonds komt opzetten ...

Maar als ik nu brood wil bakken, dan doe ik dat zaterdag.  12 uur zon, daar kan wellicht niets mis lopen.
Zondag en maandag lukt het vermoedelijk ook, maar vrijdag of dinsdag bijvoorbeeld moet ik wel gek zijn om een baksessie te plannen ...


12 uur zon ? Zou ik het toch aandurven om eens een "Pumpernickel" te proberen ? No risk, no fun !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten