woensdag 31 augustus 2011

Dit was augustus 2011 voor het koken met de zon


Drie zeer goede dagen en 5 kwakkel-dagen.  Dit maakt dan in het totaal sinds begin maart : 46 zeer goede dagen en 24 zozo dagen.  Voor een optimist heet dat dan in totaal 70 werkbare dagen.

Maar er komen dus nog 3 mogelijk goed werkbare maanden aan :-)



We onthouden dat we in augustus een nieuwe zelfbouw-koker in dienst genomen hebben.

En wat hebben we zo gemaakt ?

2 broden
1 citroencake
5 kaneelcakes om in te wecken (in één keer in de oven)
zuurvlees
paëlla
gepocheerde eieren in de oven
2 x tomatensoep (mjam !)
+ in totaal een 10-tal liter water voor koffie, thee of afwas

Er wag geen tijd voor culinaire hoogstandjes, daarvoor was er véél te véél te véél werk in de tuin.  We kijken uit naar de volgende maanden.

1 opmerking:

  1. toch een mooi resultaat, vind ik. Ben wel nieuwsgierig naar het tomatensoeprecept :-) Des te meer ik op jullie blog kom te meer ik mij ga interesseren voor deze bijzondere manier van koken. Dus ik kom gewoon nog lekker vaak terug.
    Kijk ook eens op mijn blog, als je dat leuk vindt :-)

    BeantwoordenVerwijderen